Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Επικοινωνίας & Οπτικοακουστικής Τεκμηρίωσης ISO 9001:2015
Escape Lab Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ο τομέας των εφαρμογών των τεχνολογιών της Επικοινωνίας και της πληροφορίας στην εκπαίδευση καλύπτει τρία πεδία:

  1. Το πρόγραμμα σπουδών του ΤΑΜ, προπτυχιακό και μεταπτυχιακό
  2. Το ΜΠΣ «Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και της Πληροφορίας για την Εκπαίδευση» στο οποίο συμμετέχει το ΤΑΜ σε συνεργασία με το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΕΚΠΑ), το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΕΚΠΑ) και το Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών (ΠΑΔΑ)
  3. Η συνεργασία σε εκπαιδευτικές εφαρμογές με άλλα τμήματα και εργαστήρια του ΠΘ
  4. Η ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας με εργαστήρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό

Στον τομέα αυτό εντάσσεται η εκπόνηση προπτυχιακών, μεταπτυχιακών, διδακτορικών και μεταδιδακτορικών μελετών σε γνωστικά πεδία σχετικά με τους άξονες της ερευνητικής του δραστηριότητας με στόχο την απευθείας σχέση έρευνας και εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Παράλληλα, αναπτύσσονται μια σειρά εκπαιδευτικών συλλογικών εφαρμογών με στόχο την  διερεύνηση των τρόπων σύλληψης του βιώματος της πόλης βασισμένοι σε μια κοινωνικο-πολιτισμική προσέγγιση και στην παράδοση της δημιουργικής πράξης. Η έμφαση στη δημιουργικότητα και την πράξη προκύπτει από την αποδοχή της θέσης ότι το βίωμα αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή ποιότητα της πραγματικότητας.

Οι εφαρμογές αυτές πραγματοποιούνται στο εσωτερικό των προγραμμάτων σπουδών του ΤΑΜ, σε συνεργασία του ΤΑΜ με άλλα τμήματα του ΠΘ και στη συνεργασία με τμήματα άλλων πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων.

2021. Οργάνωση Ημερίδας με θέμα «ΚΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ: Επαυξημένες Αφηγήσεις», την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021, στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πεδίον Άρεως, Βόλος.
2019. Οργάνωση Διημερίδας με θέμα «ΚΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ: Αναλώσιμα Σώματα», την Τετάρτη 6 και Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019, στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πεδίον Άρεως, Βόλος.
2018. Οργάνωση Ημερίδας με θέμα «ΚΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ: ANIMATION - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ», την Παρασκευή 18 Μαϊου 2018, στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πεδίον Άρεως, Βόλος.
2017. Η επιστημονική ημερίδα εστιάζει στο Κινούμενο Σχέδιο με σκοπό να φωτίσει τις σύγχρονες προσεγγίσεις του στο πεδίο της εκπαίδευσης. Ειδικότερα, στοχεύει στην παρουσίαση εκπαιδευτικών δράσεων που αφορούν στην χρήση τεχνολογιών animation καθώς και στην ευαισθητοποίηση των φοιτητών με στόχο την ενίσχυση και προβολή της ελληνικής παραγωγής ταινιών εμψύχωσης. Παρασκευή 5 Μαΐου 2017 στο Αμφιθέατρο του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.
2016. Ημερίδα με θέμα τις διαφορετικές όψεις και σημασίες του ψηφιακού παιχνιδιού αλλά και τις δυναμικές που βρίσκονται σε εξέλιξη στα ελληνικά πανεπιστήμια. Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016 στο Αμφιθέατρο του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.
2016. Οργάνωση Ημερίδας με αφορμή τον εορτασμό των 70 χρόνων Ελληνικού κινούμενου σχεδίου. Η ημερίδα στοχεύει στην παρουσίαση εκπαιδευτικών δράσεων που αφορούν σε θέματα ανάπτυξης & ευαισθητοποίησης των πολιτών καθώς και στη συσπείρωση των ελλήνων δημιουργών με στόχο την ενίσχυση και προβολή της ελληνικής παραγωγής ταινιών εμψύχωσης. Παρασκευή 27 Μαΐου 2016 στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών.
2016. Σε συνεργασία με το Διεθνές Δίκτυο για τις Ατμόσφαιρες. 21-24/09/2016
2015. Οργάνωση Ημερίδας με θέμα «ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ», το Σάββατο 16 Μαΐου 2015, στο Μουσείο της πόλης του Βόλου.
2015. Οργάνωση συνεδρίου με θέμα "Museums in Motion" στον Βόλο την 3η και 4η Ιουλίου 2015.
2015. Οργάνωση Ημερίδας με θέμα «ΚΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ: Προσεγγίσεις του χώρου στις ταινίες εμψύχωσης», την Παρασκευή 29 Μαϊου 2015, στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πεδίον Άρεως, Βόλος.
2015. Οργάνωση Ημερίδας με θέμα: «ΚΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ - 1ος Μαραθώνιος Animation», την Παρασκευή 4 Δεκέμβρη 2015, στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πεδίον Άρεως, Βόλος.
2013. Οργάνωση Ημερίδας με Θέμα «Οπτικοακουστικά Μέσα Και Εκπαίδευση» στα πλαίσια του 8ου Φεστιβάλ Κινούμενου Σκίτσου Animfest 2013.
2013. Πενθήμερο εργαστήριο Παρασκευή 12 έως Τετάρτη 17 Απριλίου 2013.
2013. Οι βάσεις δεδομένων αποτελούν μια αφαιρετική διαδικασία οργάνωσης πληροφοριών, ένα δυνητικά ισχυρό σύστημα κατηγοριοποίησης που παρέχει ένα φάσμα επιλογών οπτικοποίησης, πλοήγησης και αναζήτησης. Παράλληλα, μια βάση δεδομένων αντιπροσωπεύει μια λογική οργάνωσης της γνώσης, ένα πρότυπο δόμησης της εμπειρίας μας που το αναδεικνύει σε πολιτιστική μορφή. Το συμπόσιο επανεξετάζει την έννοια της αφήγησης στο περιβάλλον μιας πολυμεσικής βάσης δεδομένων (κειμενική, εικονογραφική, κινηματογραφική, ηχητική).
2013. Tο εργαστήριο NoTours έχει στόχο να δημιουργηθεί ένα ηχητικό περπάτημα στους δημοσίους χώρους του Βόλου.  Ο χρήστης θα έχει μια εμπειρία επαυξημένης ηχητικής πραγματικότητας, με την χρήση ακουστικών που συνδέονται σε ένα Android smartphone καθώς περπατάνε στους δημοσίους χώρους και προσπαθούν να βρουν και να ακούσουν τους ήχους που ο συνθέτης έχει αφήσει γι' αυτούς.
2012. Συνδιοργάνωση επιμορφωτικού σεμιναρίου προφορικής ιστορίας με αντικείμενο τις τεχνικές συνέντευξης τα ψηφιακά μέσα αρχειοθέτησης.
2012. Το συνέδριο αυτό έχει σκοπό να συμβάλει στη διαμόρφωση διεπιστημονικής κοινότητας ερευνητών που ασχολούνται με την προφορική ιστορία, τις σπουδές μνήμης και τη βιογραφική προσέγγιση στις κοινωνικές επιστήμες.
2012. Ημερίδα & Έκθεση: "Ταξιδεύοντας στον Χρόνο μέσα από την Τέχνη". Παρουσίαση των έργων των παιδιών που συμμετείχαν στο εικαστικό εργαστήρι που οργάνωσε και επιμελήθηκε η εικαστικός Χριστίνα Νάκου κατά τα έτη 2010- 2011.
2011. Συνδιοργάνωση Εργαστηρίου «Supportinga network of excellence in interactive art», στα πλαίσια του Διεθνούς Συμποσίου ISEA, που οργανώνει η Inter Society for the Electronic Arts, στην Κωνσταντινούπολη, Τουρκία, Σεπτέμβριος2011.
2010. Εργαστήριο έρευνας στη συλλογική μουσική δημιουργία ως κοινωνική πρακτική, στους τρόπους διαμόρφωσης και μετάδοσης της μουσικής γνώσης, και στις διαδικασίες εξερεύνησης και ανατροπής των ορίων και των παραδεδομένων τρόπων καλλιτεχνικής πράξης. Δημιουργία συλλογικών συνθέσεων και αυτοσχεδιασμών.
2009. Μία εργασία, η οποία επιλέγοντας ως πεδίο έρευνας τα εγκαταλελειμμένα γιαπιά σκελετούς, χωρίστηκε σε 4 µέρη: Γεγονότα, Χωρικά Στοιχεία, Αντικείμενα, Σκέψεις και Αναλύσεις
2008. Ένα μουσικο-οπτικό δρώμενο, στα πλαίσια του Διεθνούς Διεπιστημονικού Συνεδρίου «Βίωμα, Μεταφορά και Πολυτροπικότητα: εφαρμογές στην επικοινωνία, την εκπαίδευση, τη μάθηση και τη γνώση», Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο, Κρήτη, 10-12 Οκτωβρίου 2008. Θραύσματα πολυτροπικών βιωμάτων της πόλης: δημιουργικότητα, μετασχηματισμός και αναπλαισίωση.
2007-2011. Εργαστήριο πειραματισμού διερευνώντας τα όρια διάκρισης 'μουσικών' & 'μη-μουσικών' ήχων καθώς και των εννοιών τοπίο και ήχοι της πόλης. Σε ένα δεύτερο στάδιο ακολουθεί πειραματισμός με ήχους και αντικείμενα του περιβάλλοντος.
2006. Το συνέδριο επεδίωξε να φέρει στο προσκήνιο τον τρόπο με τον οποίο η υιοθέτηση αναπαραστατικών τεχνικών επηρεάζεται από τις πολιτιστικές αξίες της κάθε εποχής, διαμορφώνει τον τρόπο αντίληψης της πραγματικότητας, προκύπτει από δανεισμό αναπαραστατικών τεχνικών, εικόνων και εννοιών από τον χώρο των επιστημών και των τεχνών και οδηγεί στην ανάπτυξη νέων εννοιών και συλλήψεων.
2006. 24ο  Διεθνές Συνέδριο eCAADe (Education and Research in Computer Aided Architectural Design in Europe) με θέμα "Χώροι επικοινωνίας" που οργανώθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο τον Σεπτέμβριο του 2006  
2005. Διατμηματικό και Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών που διερευνά τις αλλαγές που επιφέρουν οι ΤΕΠΕ στον τρόπο σκέψης, στην αντιληπτική διαδικασία και στα αναπαραστατικά μέσα, εντοπίζει τα εμπόδια που υπάρχουν για την αποτελεσματική χρήση τους στην εκπαίδευση και για τους τρόπους που μπορούν να ξεπεραστούν καθώς και για το μέλλον της τυπικής και της άτυπης μάθησης στην ψηφιακή εποχή.