Το εμπειρικό στάδιο του έργου στηρίζεται σε μια μεθοδολογική ακολουθία για την εξερεύνηση της σχέσης σώματος-χώρου, εστιάζοντας σε τέσσερις μελέτες περιπτώσεων-εφαρμογές, χρησιμοποιώντας μια συσκευή headmounted. Οι εφαρμογές που έχουν επιλεγεί - Blocks από την Google, Freedom Locomotion VR, Kinese και Wave Beta- παρουσιάζουν ή επιβάλλουν δυνατότητες κίνησης σε διαφορετικούς βαθμούς, διαφορετικούς τύπους φυσικής ή τεχνητής αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον, διακυμάνσεις στην πολυπλοκότητα των γεωμετρικών αναπαραστάσεων και διαφοροποιημένα αφηγηματικά πλαίσια.
Η ερευνητική διαδικασία συμπληρώνεται επίσης από ένα μεικτό τρόπο μετρήσεων και καταγραφών, όπως ερωτηματολόγια, καταγραφές κίνησης με ειδικές στολές και οπτικοακουστικές εγγραφές μέσω κάμερας. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων ταξινομεί τα προφίλ χρηστών με βάση ενδεικτικά τις έννοιες της κατάτμησης (mereology) του σώματος, την ανακλαστική και προ-ανακλαστική συνειδητή κίνηση του σώματος, την εμπειρία ενσωμάτωσης στο εικονικό περιβάλλον και την εμπειρία σώματος στο προσκήνιο και στο παρασκήνιο σε εικονικό περιβάλλον.