Επιστημονικός Υπεύθυνος:
Σπύρος Παπαδόπουλος
Χρηματοδότηση:
Δράση ΕΡΕΥΝΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ - ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ, ΕΠΑνΕΚ
Στόχος της πρότασης είναι η μελέτη και η δημιουργία πολιτισμικής εμπειρίας για αντιπροσωπευτικά πολιτισμικά τοπία της Ελλάδας (πχ. Ελευσίνα, Λέσβος, Βόλος, Σκιάθος) μέσω εκπαιδευτικών παιχνιδιών απόδρασης. Η προσέγγιση θα χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό διάδρασης και θα αξιοποιεί όχι μόνο την εικονική προβολή των πολιτιστικών στοιχείων του περιβάλλοντος αλλά και στοιχεία από την ψηφιακή επεξεργασία λογοτεχνικών κειμένων με παιγνιώδη και εύληπτο τρόπο που θα απευθύνεται σε όσους μιλούν την ελληνική ή την αγγλική γλώσσα.
Το έργο θα αναπτύξει την υποδομή ψηφιακών παιχνιδιών απόδρασης για κινητές συσκευές και Η/Υ, αξιοποιώντας τις παραπάνω τεχνολογίες σε συνδυασμό με γνώση που προέρχεται από ελληνικά λογοτεχνικά κείμενα, καθώς και από μεταφράσεις αυτών στην αγγλική ώστε το αποτέλεσμα να προσφέρει τα απαραίτητα συστατικά για τη δημιουργία παιχνιδιών απόδρασης είτε σε κλασικά «δωμάτια» απόδρασης, είτε στο χώρο της πολιτιστικής σκηνής.
Το έργο φιλοδοξεί να παρέχει χρήσιμα εργαλεία εξοικείωσης με τον ελληνικό πολιτισμό που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε από κάθε χρήστη ξεχωριστά, είτε συλλογικά, σε πλαίσια όπως: οργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών, ανταλλαγών μεταξύ εκπαιδευτικών οργανισμών, δράσεων θεματικού τουρισμού, εξ αποστάσεως εικονικών περιηγήσεων συνοδευτικό εικονικό υλικό δια ζώσης περιηγήσεων, κ.ά.
Η καινοτομία και η πρωτοτυπία του έργου έγκειται τόσο στον συνδυασμό της επαυξημένης πραγματικότητας με την προβολή πολιτιστικών σημείων ενδιαφέροντος της χώρας, όσο και στις διαδραστικές, παιγνιώδεις πρακτικές αξιοποίησης λογοτεχνικών κειμένων στην ελληνική και την αγγλική. Με βάση την υποδομή, θα παραχθεί σειρά εύχρηστων και ευέλικτων εργαλείων με τη μορφή μικρότερων ψηφιακών παιχνιδιών–δραστηριοτήτων τύπου δωματίων απόδρασης οι οποίες με παιγνιώδη τρόπο θα εξοικειώνουν τους χρήστες με κείμενα της ελληνικής λογοτεχνίας, προσφέροντας τη δυνατότητα εικονικής επίσκεψης στον τόπο και στο χρόνο που θα διαδραματίζεται η υπόθεση του κειμένου.
Συνεργάτες: ΙΤΥΕ Διόφαντος, Απόπλου.