Επιστημονικός Υπεύθυνος:
Σπύρος Παπαδόπουλος
Χρηματοδότηση:
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Το ερευνητικό έργο «Χρήση των μηχανών παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μοντέλου του όρους Ολύμπου σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας», αποτελεί μια διαθεματική προσέγγιση που συνδέει το όρος Όλυμπο με τον ψηφιακό σχεδιασμό και διερευνά τις σχεδιαστικές και αναπαραστατικές δυνατότητές νέων καινοτόμων εργαλείων κατά την κατανόηση και την αντίληψη ενός ψηφιακού γεωτοπίου ικανού να παρέχει περιηγήσεις, αφηγήσεις και πρωτότυπη χωρική εμπειρία. Παράλληλα φιλοδοξεί να μελετήσει τις ποικίλες πτυχές του σχεδιασμού ενός περιβάλλοντος εικονικής πραγματικότητας, όπως είναι η επιλογή της αναπαριστώμενης πληροφορίας, η τακτική της διάδρασης, η οργάνωση των αφηγήσεων και τέλος η παρατήρηση και σύνθεση της ατμόσφαιρας του όρους Ολύμπου. Η χρηστικότητα ενός ψηφιακού μοντέλου του όρους είναι πολύπλευρη καθώς δύναται να επεκταθεί και σε άλλους τομείς όπως στην προσομοίωση συνθηκών, στη μουσειακή έκθεση, στην αναπαράσταση και διατήρηση των περιεχομένων στοιχείων αλλά και στην ανάδειξη της πολιτιστικής αξίας του φυσικού περιβάλλοντος. Ειδικότερα, ο Όλυμπος, όντας το υψηλότερο βουνό της Ελλάδας αλλά και μυθική κατοικία των Ολύμπιων Θεών αποτελεί έναν τόπο με σημαντικό πολιτιστικό περιεχόμενο, πλούσιο φυσικό κάλλος, έντονο τουριστικό ενδιαφέρον ενώ προσφέρει σημαντικό νοηματικό υπόβαθρο για περαιτέρω ενίσχυση του μοντέλου και των αφηγήσεων που παράγει μέσω τεχνικών παιχνιδοποίησης. Η έρευνα υποστηρίζεται οικονομικά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Μεταδιδακτορικός Ερευνητής: Γιώργος Λουκάκης.